Oyunun ana karakteri olan kedi, tasarımcıların sokakta terk edilmiş halde bulduğu Murtaugh'dan esinlenerek hazırlandı
Stray, oyun platformu Steam üzerinden 160 TL'ye satılıyor (BlueTwelve Studios / Annapurna Interactive)
Ana karakteri kedi olan video oyunu Stray'de oyuncular kıyamet sonrası dünyayı bir hayvanın bakış açısından deneyimliyor.
ABD merkezli oyun şirketi Annapurna Interactive tarafından 19 Temmuz'da piyasaya sürülen Stray'de oyuncular, robotlar, makineler ve etçil bakterilerin ele geçirdiği bir dünyada ailesine geri dönmeye çalışan bir kedinin hikayesine eşlik ediyor.
Üçüncü şahıs bakışından oynanan distopik macera oyunu Stray, Fransız oyun şirketi Ubisoft'tan 2015'te ayrılan ve soyadları bilinmeyen Koola ile Viv adlı oyun tasarımcılarının elinden çıktı.
Gizemli ikilinin kurduğu BlueTwelve oyun tasarım ekibinin hazırladığı evrenin ana karakteri olan kedi de Koola ve Viv'in, Fransa'da sokakta terk edilmiş halde bulduğu Murtaugh adlı bir kediden ilham alınarak hazırlandı.
Kedinin oyundaki hareketlerinin animasyonlarıysa ekibin ofiste baktığı Oscar ve Jun adlı kedilerin hareketlerinden yola çıkılarak tasarlandı.
Stray çıktığı ilk gün oyun platformu Steam üzerinden 63 bin kişi tarafından satın alındı. Bunun, Annapurna Interactive'in bugüne dek yakaladığı en büyük rakam olduğu bildirildi.
İlk tasarımlarına 2015'te başlanan Stray'in ilk ekran görüntüleri de 2016'da paylaşılmıştı.
Yapımcılar, mekân dizaynlarından Hong Kong'un Kowloon City semtinde yer alan ve etrafı duvarlarla çevrili Kowloon Duvar Şehri'nden yararlandı.
PlayStation 4 ve 5'le Windows'a çıkan oyun genelde olumlu eleştiriler aldı.
LA Times'ta yayımlanan bir yazıda, oyunun bir insanla kedi arasındaki bağı vermeyi başardığı belirtildi.
Vice'da yayımlanan incelemede de oyunun atmosferinden övgüyle bahsedilirken, bunun pandemi ve iklim krizi sonrasına ait distopik bir kurguda, dünyanın nasıl görülebileceğine dair bir tasavvur sunduğu ifade edildi.